Zoek jij een afwisselende baan in de Westerkerk? Lees dan verder!
Dankzij jou lopen bijeenkomsten en events in de Westerkerk op rolletjes. Je zit absoluut niet de hele dag achter je bureau! Je hebt een afwisselende baan waarbij je regeltalent, omgang met mensen maar bovenal je communicatieve vaardigheden worden aangesproken. Je werkt voor een betrokken en levendige kerkgemeente, bij een wereldberoemd monument. Je verblijdt bezoekers met goed gezette koffie, ondersteunt bij diverse activiteiten en fietst na afloop tevreden naar huis. Klinkt goed? Dan hebben we een leuke functie voor je! Omdat onze bureaucoördinator, die in fulltime dienst is, minder gaat werken, is de Westerkerk per 1 januari op zoek naar een
Assistent Bureaucoördinator
9 uur per week
Dit ga je doen
In deze rol maak je deel uit van het secretariaat en ondersteun je de bureaucoördinator o.a. bij:
- Kerkdiensten en kerkelijke activiteiten, zoals doopdiensten, trouw- en rouwdiensten;
- De leden- en financiële administratie;
- Algemene werkzaamheden ter ondersteuning van predikant, kerkenraadsleden, diverse vrijwilligersgroepen enz.
- Het afhandelen en verwerken van mails, telefoon etc.;
- Bijhouden van de agenda en planning van diverse activiteiten;
- Huishoudelijke taken: gebouw netjes houden, opruimen, koffie zetten etc.;
- De openstelling van de kerk voor bezoekers/toeristen, voorbereiden en begeleiden van de lunchpauzeconcerten;
- Het up-to-date houden van de website, meewerken aan content voor sociale media.
Wij zijn
De Westerkerk, gelegen in het hart van Amsterdam, is een bruisende protestantse kerkgemeenschap. Onze toegewijde staf, bestaande uit de predikant, vicaris, organist, bureaucoördinator, verhuurcoördinator en koster/beheerder, krijgt steun van enthousiaste vrijwilligers. Wekelijks organiseren we kerkdiensten, waarbij bijzondere cantatediensten worden verzorgd door het Westerkerkkoor, het Bachorkest en solisten. De Westerkerk verwelkomt leden uit heel Amsterdam en ver daarbuiten. Bovendien is de kerk het hele jaar open voor toeristen, met gratis concerten en verhuurmogelijkheden voor diverse evenementen. We zoeken een paar extra handen bij de werkzaamheden van de bureaucoördinator!
Jouw profiel
- Je hebt HBO werk- en denkniveau;
- Je vindt plezier in het tot in de puntjes faciliteren van bijeenkomsten en evenementen, met een
nadruk op gastvrijheid; - Je bent een echte aanpakker;
- Je bent in staat werkzaamheden zelfstandig én in teamverband met vrijwilligers uit te voeren
binnen gestelde richtlijnen; - Je draait je hand niet om voor taken rondom office management, administratie en agendabeheer;
- Je hebt ervaring in het aansturen van vrijwilligers en kunt coördineren en delegeren;
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal;
- Je bent vertrouwd met de wereld van kerk en geloof en voelt je op je gemak in deze context.
Ons aanbod
- Een afwisselende functie voor 9 uur, uitgevoerd op dinsdag en woensdag;
- Aanstelling voor een jaar, waarbij een fulltime aanstelling als Bureaucoördinator vanaf eind 2025 mogelijk is;
- Een mooie werkplek in het hartje van Amsterdam;
- Salariëring conform Arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk in Nederland, schaal 8 of 9 op fulltime basis (36 uur), afhankelijk van kennis en ervaring;
- 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering
Interesse?
Enthousiast geworden voor de functie? Je kunt voor meer informatie contact opnemen met de heer H.R. Niesing, ambtelijk secretaris, tel 06-57775302. Stuur je sollicitatie vóór 15 december naar
secretaris@westerkerk.nl.
We willen je van harte uitnodigen om te solliciteren, ook als je twijfelt of je volledig binnen het profiel past.
Het aanvragen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) maakt deel uit van de sollicitatieprocedure