Vacature: medewerker HR en administratie

Krijg jij energie van afwisseling in je werk? Werk je precies, ben je goed in het houden van overzicht en lijkt het je wat om te werken voor een dynamische kerkelijke organisatie? Dan maken we graag kennis met je! Voor de afdelingen HR en Financiën van de Protestantse Kerk Amsterdam zijn we op zoek naar een

Medewerker HR en administratie
18 uur per week (0,5 fte)

Dit ga je doen
Als medewerker HR en administratie werk je 12 uur per week op de afdeling HR en 6 uur per week op de afdeling financiën. Een greep uit jouw taken:

  • Je zorgt dat de personeelsadministratie van de PKA tip top in orde is. Je stelt brieven en arbeidsovereenkomsten op, voert personeelsmutaties in in het personeelsinformatiesysteem Daywize en houdt het overzicht van de maandelijkse mutaties.
  • Vanuit je rol als preventiemedewerker ben je het eerste aanspreekpunt op het gebied van arbeidsomstandigheden. Je brengt dit onderwerp steeds onder de aandacht op de diverse plekken in de organisatie. Het up-to-date houden van de risico-inventarisatie & evaluatie valt onder jouw domein, je regelt de jaarlijkse BHV-training en helpt kerkplekken bij het BHV-beleid.
  • Als secretaris Veilige kerk komen collega’s en vrijwilligers bij jou voor vragen rondom het beleid Veilige Kerk, je coördineert de aanvragen van VOG’s en organiseert de tweejaarlijkse bijeenkomst voor contactpersonen uit de wijkkerk en biedt praktische ondersteuning aan het toerustingsteam Veilige Kerk van de PKA.
  • Je verdiept je in de diverse (salaris)systemen om hier relevante data uit te halen. Bijvoorbeeld ter ondersteuning van de strategische personeelsplanning.
  • Binnen de afdeling HR word je ook ingezet op (lopende) projecten of taken zoals de organisatie van teamdagen, AVG, procesverbeteringen en vrijwilligersbeleid.
  • Voor de afdeling financiën zorg je dat de inkomende facturen en declaraties, geboekt, geautoriseerd en betaald worden.
  • Je registreert de collecte-ontvangsten en verwerkt de giften van leden.

Dit zijn wij
Wij zijn Team HR en Team Financiën van de Protestantse Kerk Amsterdam. Samen dragen we zorg voor de processen en administratie rondom de instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers en ondersteunen we de kerkplekken op financieel gebied. Met ruim 20 kerkplekken en zo’n 100 medewerkers en predikanten is er steeds genoeg te doen. We werken in kleine teams in een prachtig en (buiten coronatijd) bruisend grachtenpand in hartje Amsterdam en zijn altijd te porren voor overleggen in onze achtertuin: de Hoftuin. Als afdelingen werken we direct samen met collega’s van de afdelingen Communicatie, Jeugd, Secretariaat en Management. Er heerst een informele en gezellige werksfeer, we zijn betrokken bij elkaar en met z’n allen volop in ontwikkeling om te groeien naar een toekomstbestendige kerk die relevant blijft voor de stad.

Ons aanbod
Wij bieden je een veelzijdige functie waarbij veel ruimte is voor eigen input, een mooie werkplek in centrum Amsterdam én betrokken collega’s met hart voor elkaar en de stad. Je krijgt toegang tot het online trainingsplatform GoodHabitz, zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen en kunt, indien gewenst, gedeeltelijk vanuit huis werken. We bieden je een aanstelling van één jaar met mogelijkheid tot verlenging, een reiskostenvergoeding en inschaling conform Arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk in Nederland, schaal 8 (€2.438 – € 3.351 op basis van 36 uur per week). Daarbovenop krijg je 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering.

Jouw profiel

  • Je hebt een aantal jaren relevante werkervaring op HBO-niveau;
  • Je vindt het leuk om administratieve taken op te pakken en dingen te regelen.
  • Je werkt secuur en kunt goed overzicht houden;
  • Je hebt cijfermatig inzicht;
  • Je kunt makkelijk schakelen tussen verschillende taken en bent servicegericht;
  • Je bent in staat zelfstandig te werken en taken pro-actief op te pakken;
  • Je kunt goed omgaan met vertrouwelijke informatie;
  • Je voelt je betrokken bij de kerk.

Enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Je kunt je sollicitatie (cv en motivatiebrief of -video) tot en met 13 februari as. sturen naar vacature@protestantsamsterdam.nl. We zien ernaar uit om van je te horen!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Linda via linda.vanutrecht@protestantsamsterdam.nl of 06 10227335.

Het aanvragen van een VOG is onderdeel van de aanstellingsprocedure.

Het aanvragen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.

Wil je vacatures van de Protestantse Kerk Amsterdam automatisch in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor onze vacaturemail.