De vormgeving staat bewust los van de huisstijl van de Ouderkerkgemeenschap, zodat de vragen eerst voor zichzelf spreken. Wie doorklikt naar zoekhetuit.amsterdam, ontdekt dat de Oudekerkgemeenschap de afzender is en kan via tekst en video kennismaken met onze kerkplek.
Kern van de campagne
Deze campagne is onderdeel van het bredere kerkvernieuwingsplan van de Protestantse Kerk Amsterdam. Het doel van de campagne: laten zien dat de kerk anno 2025 nog steeds een open ruimte is waar je mag zoeken, ontdekken en misschien zelfs thuiskomen. Met deze campagne hopen we nieuwe geïnteresseerden te bereiken en hen laagdrempelig uit te nodigen om eens langs te komen.
Hoe maken we dit zichtbaar? Naast online uitingen hangen er posters in de stad, zijn er ansichtkaarten en stickers verspreid, en hebben we een grote vlag bij de ingang van de kerk. Ook werken we aan een informatieve flyer voor nieuwe bezoekers, zodat iedereen zich welkom voelt. Omdat we een Groene Kerk zijn, hebben we gekozen voor duurzame materialen: van fairtrade katoenen tasjes tot SEQUAL-vlaggen (gemaakt van gerecycled plastic, inclusief oceaanplastic).
Met ‘Zoek het uit’ hopen we nieuwe geïnteresseerden te bereiken en hen laagdrempelig uit te nodigen om eens langs te komen. Want zoeken mag, ontdekken verrijkt – en samen vinden we misschien wel een plek om thuis te komen.







